dimarts, 16 de març del 2010

Pastís d'aniversari infantil amb fondant de "nubes"

Avui és l'aniversari del Martí que fa 4 anyets!
Aquí us poso una recepta del seu pastís d'aniversari fet amb fondant de "nubes" (suposo que hauria de dir núvols, però crec que no m'hi acostumo).
Tot i que sota tots els colors i la cobertura, hi ha un clàssic pa de pessic de iogurt, com a postre, entenc que a un adult no se li faci la boca aigua. De tota manera, heu de fer un esforç i  mirar aquest acolorit pastís amb els ulls d'un nen de 4 anys. Els meus fills quan l'han vist no s'ho podien creure! Ara se m'ha girat feina! crec que cada aniversari hauré de fer un pastís amb el seu heroi de dibuixos animats del moment.

Ingredients:
Fer un pa de pessic de iogurt  tal i com explico a l'apartat Basics de pastisseria. Jo he utilitzat sucre moreno i he reduït a la meitat la quantitat de sucre, ja que el fondant de "nubes" és extremadament dolç.

Per fer el fondant:
400 gr de "nubes" blanques.
800 gr de sucre en pols.
1 cullerada sopera d'aigua
1 cullerada sopera de mantega fosa
Colorants alimentaris.
Pel què fa a les "nubes", és difícil trobar-ne que siguin només blanques, normalment son blanques i roses. Jo he comprat les que venen al Mercadona, ja que aquestes son meitat blanca i meitat rosa i son fàcils de tallar i separar els dos colors.
Si volem tenyir-les, utilitzarem les de color rosa per tenyir-les dels colors que contenen el vermell (vermell, marró, ocre...) i les blanques per la resta de colors.
Pel què fa a la quantitat, jo he utilitzat aproximadament el què poso aquí, i m'ha sobrat bastanta quantitat. De tota manera, un cop fet el fondant, embolicat amb paper transparent aguanta molt bé a la nevera durant 4 o 5 mesos.
Sigui com sigui, sempre s'ha de posar el doble del pes de sucre que de "nubes".

Preparació:
Posar les "nubes" a un bol i mullar-les amb una cullerada sopera d'aigua per donar-hi humitat. Posar al microones uns segons. MOLT IMPORTANT! vigilar ben de prop ja que es desfan i es cremen molt fàcilment. És millor posar uns segons i remenar amb una cullera. Amb l'escalfor de les de sota se'ns desfaran les altres. Afegir el sucre en pols i i la mantega i treballar amb una espàtula fins que lligui i ho puguem treballar amb les mans. És una massa terriblement enganxosa i difícil de treballar. Jo he optat per posar-ho a la panificadora i programar-la per amassat. Un cop s'ha format la bola, l'he treballat amb les mans.
Deixar la massa de fondant a la nevera unes hores fins que sigui freda. Quan l'anem a fer servir, la treballem amb les mans per estovar-la una mica, si cal, es pot posar uns segons al microones, però aneu amb compte! jo vaig cometre l'error d'estovar-la massa i se'm va tornar molt enganxosa i difícil de treballar. Val més que la treieu unes hores abans de la nevera i l'aneu estovant amb  la pròpia calor de les mans.
Posar unes gotes de colorant a cada porció que vulguem tenyir i treballar-la bé fins que es tenyeixi bé tot el fondant. Jo m'he posat guants, ja que les taques a la pell dels tints alimentaris costen molt de fer marxar.

El fondant, un cop fet, és molt manejable, com si fos plastilina. Es pot fer de tot: figuretes, treballar en pla o amb volums.

Un cop tenim el fondant, haurem d'estirar amb el corró fent una circumferència que sigui prou gran per cobrir tot el pa de pessic. Si se'ns enganxa, podem hidratar el corró amb mantega. Després el decorem com ens agradi. Jo vaig fer una plantilla de Mickey Mouse i he anat tallant segons els colors.
Cal dir que vaig tenir problemes per escalfar massa el fondant, i em va costar més del què em pensava fer les diferents plantilles. Per això m'han quedat imperfeccions. Tot i així els meus fills estaven meravellats, i han portat el pastís a l'escola ben cofois!
Bon profit!