diumenge, 18 de setembre del 2011

Tarta Tatin


Amb aquesta recepta no descobreixo res, Internet és plegat de receptes de tarta Tatin. Jo n'he menjat moltes vegades i per mi la millor és la del restaurant de l'Adela de Tamariu. Mai l'havia fet jo, i finalment em vaig decidir. Haig de dir que m'havien dit que tenia el llistó molt alt, però finalment la crítica va ser contundent: la meva Tarta Tatin no supera la de l'Adela però l'iguala! Tot un elogi, perquè l'Adela és una de les millors cuineres que conec!


Ingredients:
6 pomes Golden pelades i sense el cor, tallades en mitges llunes (8 trossos aprox.)
125gr de sucre
75gr de mantega sense sal
1 làmina de pasta de full

Preparació:
A una cassola hi aboquem el sucre i la posem al foc viu remenant amb una cullera de fusta vigilant que no es cremi. Quan comenci a fondre i a agafar color hi incorporem la mantega i seguim remenant. Ha de quedar ben amalgamat i d'un color ros fosc. Aleshores hi afegim les pomes vigilant que quedin unes al costat de les altres i ben impregnades del suc. Ho tapen i ho deixem coure a foc lent fins que les pomes quedin ben toves. Un cop fuites, apaguem el foc i ho deixem refredar.
Muntar el pastís: a un motllo rodó posarem les pomes amb una mica del suc però no el posem tot. Ha de quedar tota la base del motllo cobert per les pomes. Cobrim el motllo amb la pasta de full i fiquem les vores cap a dins de manera que quedin les pomes completament tapades. En aquest punt podem coure la tarta, deixar-la a la nevera fins al moment que la vulguem coure o congelar-la. El millor es coure-la uns 20 o 25 minuts abans de quan la vulguem menjar' ja que es cou molt ràpid i es menja tèbia.
Escalfar el forn a 180-200ºC i coure la tarta fins que la pasta de full sigui rossa. Apaguem el forn i la deixem dins fins el moment de servir. Desemmotllem donant la volta al motllo i que les pomes quedin a la part superior. Servim acompanyada de gelat de vainilla o crema anglesa.

3 comentaris:

Gemma ha dit...

A casa aquesta tarta ens encanta, és un clàssic que té l'èxit assegurat. Només veient la foto, ja es veu que estava a l'alçada de les expectatives creades, je je je... Felicitats!

Anònim ha dit...

La tatin és un dels meus pastissos preferits, t'ha quedat genial, a veure quan en faig una jo!
Petons
Sandra

Marta ha dit...

Ja ho deia jo... amb la tatin no descobreixo res, però és d'aquelles postres que sempre donen bon resultat i en fan quedar bé! :)