dijous, 15 de setembre del 2011

Arròs Venere amb sobrassada ibèrica i formatge de Mahó



Fa un parell o tres de mesos que tinc el bloc una mica abandonat. Entre les vacances i la feina que m'ha absorbit molt, no he tingut gairet emps de fer cuinetes.
Fa cosa d'un any que em rondava una recepta pel cap arrel d'un plat que vaig provar a un restaurant. El problema era l'ingredient principal: l'arròs, que no el trobava enlloc. A Itàlia recordo haver-lo vist molt sovint a les botigues, per això vaig anar a comerços que tenen productes italians i res de res. Per fi, una coneguda marca de pasta l'ha comercialitzat (potser ja feia temps i jo ni ho sabia) i aquest cap de setmana passat, aprofitant una reunió amb tots els germans i els meus pares, vaig decidir-me a fer aquesta recepta.

Aquest tipus d'arròs negre és originari de la Xina on ha existit durant segles tot i que va ser reservat per a la noblesa perquè la seva producció era escassa i el seu cost era molt més alt que les altres varietats.
A Europa, l'arròs negre era desconegut, perquè no hi havia varietats que poguessin créixer i donar fruit en els nostres climes temperats. Avui dia l'arròs Venere pertany a una subespècie d'arròs japonès. Neix a Itàlia a la vall del riu Po i es cultiva a les províncies de Novara i Vercelli. Se l'anomena Venere fent menció a Venus, la deessa de l'amor.
L'arròs venere, és un arròs integral de color negre intens, molt aromàtic que recorda al perfum del pa recent fet. Els meus fills en sentir la olor mentre el cuinava van pensar que estava fent crispetes!
La seva cocció és molt llarga: 35-40 minuts, i és per això que en l'elaboració del plat, l'arròs és millor coure'l apart. 
 

Ingredients: (per 4 persones)

350gr d'arròs venere
120gr de sobrassada ibèrica de Mallorca
100gr de formatge tendre de Mahó
2 cebes trinxades ben petites
100gr de carbassa tallada a daus petits.

Preparació:

Posem una olla al foc amb aigua i una mica de sal. Quan bulli hi posem l'arròs i deixem coure durant 35 minuts a foc viu. Després el deixem reposar uns 5 minuts a la olla, colem i reservem.
A una cassola de ferro colat sofregim la ceba amb molt poc oli ja que la sobrassada ens anirà deixant greix. Seguidament hi aboquem la carbassa i quan s'hagin enrossit hi afegim la sobrassada deixant que deixi anar tot l'oli.
Incorporem l'arròs a la cassola i sense deixar de remenar i anem posant el formatge fins que es fongui.
Servim ben calent i Bon profit!

4 comentaris:

Mercè ha dit...

Ostres Marta, quina recepta més original! Doncs jo encara vaig més endarrerida que tu perquè no havia sentit a parlar d'aquesta varietat d'arròs. :S
I imagino que si has intentat reproduir un plat d'un restaurant deu ser perquè és boníssim, oi? :)
Petons!

dolorss ha dit...

Per treures el barret! m'agrada aquesta combinació d'ingredients, penso amb la melositat del resultat, ha de estar per repetir ració!

Petons

Marta ha dit...

Si Mercè, no queda bé dir-ho, però és molt bo!
Dolors, és molt aromàtic amb un punt cruixent, crec que com me'n va sobrar en faré algun altre... Ja rumiaré amb què l'acompanyo!
Gràcies pels vostres comentaris.

Ester ha dit...

On trobes artos venere. Shif en vaig menjar al Semproniana. Aquell tb porta una mica wild rice cruixent a sobre aquest me'l porten dd MN amics