diumenge, 30 de gener del 2011

Sopa Miso


M'estic aficionant cada vegada més a la cuina japonesa. Tinc pendent aprendre a fer Sushi, però de moment he començat amb aquesta sopa que en aquests dies de fred és un entrant ideal.
Per fer la sopa miso, cal utilitzar Dashi o Hondashi, un brou de tonyina que és la base de moltes receptes de la gastronomia japonesa. Com que no no és fàcil trobar els ingredients per fer-lo, he utilitzat uns sobres de brou instantani concentrat.

Ingredients:

1 litre d'aigua calenta
50gr. de miso (pasta de soja)
1 cullerada de hondashi concentrat (5gr)
150gr de tofu
4gr de wakame (alga seca)
Una mica de porro tallat molt fi (la part més verda)

Preparació:

Posar un cassó al foc amb l'aigua i la cullerada de Hondashi. Quan comenci a bullir, afegir el wakame i el tofu i deixar coure uns 10 minuts. Passat aquest temps incorporem la pasta de miso i ho remenem bé perquè es desfaci del tot.
Ho retirem del foc i servim ben calent en bols de ceràmica o de fusta. Posem el porro per sobre i ja està llest.
Bon profit!

4 comentaris:

Amber ha dit...

I love sopa Miso. Que bueno.
Saludos!

Visc a la Cuina ha dit...

A casa el meu home també està agafant el "gustillu" al menjar japonès. Hem provat de fer sushi però no aquesta sopa, o sigui que, ara mateix li vaig a fer la proposta!

Margarida ha dit...

A mi no m'acaba d'agradar gaire el menjar japonès, i això que tinc una filla que està estudiant aquesta llengua i té uns quants amics japonesos (per Nadal vam tenir una japonesa a casa).
I la sopa miso..., recordo quan anava a la Universitat que tenia una amiga que havia estat al Japó i sempre parlava d'aquesta sopa, perquè li havia encantat. T'estic parlant de fa 30 anys, i encara me'n recordo.
De tofu i de wakame en tinc a casa, suposo que la resta d'ingredients els trobaré en una botiga japonesa, oi?
Petons

Ingrid ha dit...

Hola! acabo d'aterrar per aquí i ja m'hi he quedat....;)
Aquesta sopa que ens presentes em sembla molt saborosa. La cuina Japonesa m'agrada molt. Espero a veure l'entrada de sushi, segur que fabulosa!
Molts petonets i bon cap de setmana