dimarts, 14 de desembre del 2010

Braç de gitano farcit de crema de mandarina



Avui sopar de magnòlies a casa la Lali. Porto jo les postres, i com que vaig tornar de Miravet amb quilos de mandarines, aprofito un dels meus cítrics preferits per fer un braç de gitano.

Ingredients:

Pel pa de pessic:
3 ous
100 gr de farina
100 gr de sucre

Per la crema de mandarina:
500 de suc de mandarina
2 ous
120 gr de sucre
40 gr de farina de blat de moro (Maizena)
pell ratllada d'una mandarina
Per decorar:
sucre fi
xocolata negra

Preparació:
Crema de mandarina: Posar un cassó al foc amb el suc de mandarina. Amb la batedora elèctrica batem els 2 ous amb el sucre la maizena i la pell ratllada de la mandarina i ho afegim al cassó del suc de mandarina que ha de ser prou calent sense que arribi a bullir. Sense deixar de remenar ho coem fins que espesseixi i reservem.

Pa de pessic: Batre els ous amb el sucre durant uns minuts fins que agafi volum. Hi tamisem la farina i ho remenem fins a obtenir una massa cremosa. Posem la massa sobre la placa de forn folrada amb un paper sulfuritzat i ho coem durant 5 minuts a 180º. Un cop cuita, la retirem del forn, las cobrim amb un drap de fil net i enrotllem el braç de gitano en calent perquè no se'ns trenqui. Ho deixem refredar del tot i després l'obrim i el farcim amb la crema de mandarina. El tornem a enrotllar separant el pa de pessic del paper. Tallem les puntes del braç de gitano i el posem a la nevera perquè agafi consistència el farcit.
Decorem amb sucre fi i la xocolata.
Bon profit!

7 comentaris:

mercè ha dit...

Quina meravella de braç... no n'he fet mai però veient el teu encara m'animaré!, ha de ser deliciós i fi... Una abraçada.

Marta ha dit...

Doncs Mercè, és un pastís fàcil i "resulton"! i el pots farcir de qualsevol cosa... així que atreveix-te que no te'n penediràs!

Gemma ha dit...

Ostres, quina casualitat, tinc un braç de gitano pendent de farcir i precisament estava pensant de farcir-lo amb una crema de mandarines com aquesta, je je je...
Això o una crema de llimona, encara m'haig d'acabar de decidir ;)
La decoració amb la xocolata m'encanta, estic segura que el sopar serà tot un èxit!

Visc a la Cuina ha dit...

Unes mandarines molt ben aprofitades! T'ha quedat guapíssim!

La cuina vermella ha dit...

El primer braç de gitano que vam fer al bloc va ser justament farcit amb la mateixa crema, estava boníssim! el teu llueix espectacular!!

Fem un mos ha dit...

Una altre idea de farciment, doncs te de quedar molt bo, ara ja podré canviar els meus farcits.
Petons i Bones Festes

Anònim ha dit...

hola Marta
soc alumne de l'Olivar Gran de Figueres. M'agrada el brac gitano
gracies per comentar la nostre recepta.
adue
Manuel i Erland