diumenge, 28 de febrer del 2010

Pastissets de poma i canyella

Aquesta setmana, com que jugava el Barça vaig fer Empanades. Com que em van sobrar "obleas" aquest dissabte vaig decidir de fer-les amb poma i canyella. Estic contenta del resultat. Un gust similar al apfelstrudel alemany. Tant es poden fer amb la pasta per empanades com amb pasta de full. Unes postres fàcils i ràpides de fer.
Ingredients:
20 circumferències de pasta per empanades
Una poma grossa
500 ml de Crema pastissera (Trobareu la recepta a Basics de Pastisseria)
Canyella en pols
Sucre en pols
Una culleradeta de mantega

Preparació:
Fem la crema pastissera de manera que quedi força espessa, si cal hi afegim una cullerada més de Maizena, i la deixem refredar del tot.
Tallem la poma a trossets com si fossin patates fregides i la barregem amb la crema. Ho espolsem amb canyella en pols i ho deixem una estoneta a la nevera.
Muntem els pastissets posant una cullerada sopera de la barreja de poma i crema sobre una circumferència i la tapem amb una altra. Pressionem amb els dits les bores perquè no s'obrin.
Pintem els pastissets amb ou batut i els enfornem a 120° fins que la massa quedi cuita i daurada (aproximadament uns 20 minuts).
Deixar refredar i abans de servir pintem els pastissets amb mantega fosa i els espolsem amb sucre en pols.
Bon profit!

2 comentaris:

Gemma ha dit...

Hola Marta, he descobert el teu blog pel comentari que has deixat al meu. Ja t'he apuntat a la classe de la Mireia ;)
Veig que ja fa temps que tens el blog i jo encara no el coneixia... i amb coses moooolt interessants!
Ara me'l miro amb més calma, però pots estar segura que a partir d'ara t'aniré llegint ;)

Marta ha dit...

Moltes gràcies Gemma! venint d'una gran cuinera com tu, és tot un detall!